Azimat Kesihatan

Azimat untuk kesihatan dan nasib

Sejak zaman dahulu orang ramai mencari resipi untuk kesihatan kerana ia membantu mencari kebahagiaan dan kesejahteraan. Sudah tentu, aktiviti fizikal dan pemakanan, perubatan tradisional membantu menguatkan badan dan keadaan badan. Tetapi pada hari ini, kebanyakan orang percaya bahawa anda boleh menemui azimat kesihatan dan umur panjang.

Ciri-ciri azimat kesihatan

Setiap budaya mempunyai tradisi dan imej mistik tertentu. Pada zaman dahulu, perlindungan kesihatan sangat penting kerana ia menyumbang kepada kelangsungan hidup dan kewujudan manusia yang berterusan. Jimat kesihatan sentiasa bersama pemiliknya sehingga saat terakhir di bumi. Terdahulu, azimat universal tidak digunakan secara besar-besaran, ia bertujuan khusus untuk wanita, lelaki atau kanak-kanak. Aliran tenaga adalah berbeza untuk setiap orang, jadi jimat yang membantu orang dewasa hanya boleh membahayakan bayi.

Esoterik mendakwa bahawa azimat kesihatan membantu:

  • mempercepat pemulihan badan;
  • memberikan perlindungan terhadap penyakit;
  • memulihkan imuniti;
  • mengisi badan dengan tenaga penting;
  • buang yang negatif.
Simbol Odolen Grass menawarkan perlindungan daripada penyakit dan negatif

Batu untuk kesihatan mengikut tanda zodiak

Talisman yang diperbuat daripada batu semula jadi harus dipilih mengikut horoskop. Adalah dinasihatkan untuk memilih batu yang sesuai dengan tanda zodiak. Azimat akan membantu menjadikan pemiliknya kuat dan tahan lama, akan membantu pemulihan dan meningkatkan imuniti.

Penting! Batu-batu itu boleh membawa penyembuhan dari banyak penyakit kepada pemiliknya, perkara utama adalah memakainya secara berterusan dan dipenuhi dengan tenaga hidup.

Ciri-ciri berguna batu dalam rawatan penyakit:

  1. Delima dan Kuarza Jelas mengurangkan keradangan dalam badan;
  2. batu bulan membantu mengurangkan demam;
  3. zamrud dan karang melegakan demam;
  4. Ruby dan opal melindungi daripada penyakit semasa wabak;
  5. Lapis lazuli dan turmalin mempunyai kesan positif pada tulang dan kemahiran motor;
  6. Amber baik untuk penglihatan, pendengaran dan gigi;
  7. topaz melegakan kemandulan;
  8. Olivine dan Bloodstone memulihkan potensi lelaki;
  9. Chrysolite memulihkan sistem endokrin;
  10. Agate digunakan untuk merawat sistem pernafasan;
  11. jasper melegakan penyakit hati dan buah pinggang;
  12. jed menghapuskan masalah kulit;
  13. Hematit mempunyai kesan yang baik pada limpa.

Azimat Slavic untuk kesihatan wanita

Orang Slav menghormati kesihatan keturunan keluarga, jadi azimat Slavia adalah wajib untuk seorang wanita. Untuk tujuan ini, anak patung buatan sendiri, barang kemas yang diperbuat daripada logam dan kayu digunakan. Ia juga biasa untuk menyulam corak pada pakaian yang mempunyai makna suci. Jimat Slavic boleh dimaksudkan secara eksklusif untuk wanita, yang lain dilarang memakainya. Terdapat pelbagai jenis azimat untuk separuh manusia yang cantik.

Azimat yang membawa tuah dan kebahagiaan

Bintang Lada

Nenek moyang yakin bahawa bintang Lada adalah pelindung keluarga dan wanita. Simbol mempunyai corak yang kompleks dan jalinan garis geometri, jadi keajaiban motif itu adalah pelbagai rupa. Asas imej adalah angka lapan mata, melambangkan perpaduan badan dan minda, yang menyumbang kepada pencapaian kesihatan dan umur panjang.

Makosh

Azimat ajaib untuk nasib dan kesihatan mewakili dewi Makosh, yang hanya melindungi wanita yang sudah berkahwin. Simbol menunjukkan sosok dengan bintang dan bukannya kepala, di tangan dewi terdapat tumbuhan. Jimat ajaib memberikan tuah, tuah dan kebahagiaan, dilindungi daripada penyakit dan memudahkan bersalin.

Penting! Makosh tidak sesuai untuk gadis muda yang belum memulakan keluarga mereka sendiri.

Lunnitsa

Jimat akan membantu dalam kelahiran kanak-kanak yang sihat dan melindungi wanita hamil daripada pengaruh negatif. Azimat itu hanya terdiri daripada perak dan gangsa dan dipakai sebagai perhiasan. Ia kelihatan seperti bulan terbalik.

Alatyr

Simbol tertua ialah Alatyr, personifikasi keluarga. Ia melambangkan kesihatan dan kesejahteraan dan digambarkan pada barangan rumah. Simbol itu sangat kuat dan mempunyai makna suci, ia membantu pemiliknya untuk sentiasa sihat, cantik dan penuh kekuatan.

Untuk kesihatan lelaki

Kanak-kanak lelaki biasanya tidak menerima azimat kesihatan mereka sehingga mereka menjadi pahlawan, berbeza dengan kanak-kanak perempuan yang memakai azimat hampir sejak lahir. Tenaga maskulin sangat berbeza daripada feminin dan itulah sebabnya peraturan ini wujud. Terdapat simbol mistik tertentu yang khusus untuk lelaki.

Kapak Perun

Item itu melambangkan kejantanan dan keberanian, keharmonian badan dan jiwa. Azimat itu menghilangkan tenaga negatif dan mengisi pemiliknya dengan kekuatan. Objek itu hanya perlu diperbuat daripada logam, pelbagai tanda keramat diletakkan di atasnya. Kapak Perun melindungi semua ahli keluarga dan bukan hanya pemiliknya.

Meterai Veles

Dalam cerita rakyat Slav, beruang sering muncul kerana ia dianggap sebagai haiwan suci. Imejnya berkaitan dengan Veles, yang melambangkan kuasa dan kekuatan. Perisai itu kelihatan seperti huruf terbalik "A" dan tapak kaki beruang. Azimat sedemikian pasti melindungi daripada negatif dan kejahatan, memberikan umur panjang. Jimat itu mesti diwariskan dari generasi ke generasi untuk mengekalkan ikatan rapat dengan keluarga.

Doukhobor

Simbol itu menunjukkan kesucian pemikiran dan membawa seseorang ke dalam keadaan harmoni, memberikan pemiliknya kesihatan yang sangat baik dan perlindungan daripada tenaga negatif. Biasanya simbol sebegini tergambar pada kain yang menutupi orang sakit supaya cepat sembuh.

Jimat dan azimat kesihatan

Terdapat azimat lain yang membantu orang dalam kehidupan.

kemenyan

Kemenyan adalah dalam bentuk bekas kecil yang dimaksudkan untuk dipakai di leher sebagai perhiasan. Mereka berbentuk seperti jag atau periuk dan mempunyai lubang untuk tali. Mereka harus menyimpan barang-barang yang memberi pemiliknya penawar penyakit. Pelbagai herba perubatan biasanya digunakan untuk ini.

Penting! Sebelum anda mengisi bekas, anda harus berterima kasih kepada azimat untuk kesan positifnya.

bulu burung

Sejak zaman dahulu, manusia sangat menghormati bulu burung kerana dipercayai mempunyai kuasa yang besar. Sebagai contoh, pada masa lalu, katil bulu dipenuhi dengan bulu burung liar untuk menjaga kesihatan keluarga.

Penting! Hanya burung liar yang secara tidak sengaja kehilangan bulu, jika tidak, seseorang tidak akan dibantu.

benang hijau

Adalah dipercayai bahawa benang hijau akan membantu seseorang pulih daripada penyakit dan memperoleh kesejahteraan dalam semua bidang kehidupan. Menjelmakan Alam Semulajadi, ia sentiasa memurnikan dan memuliakan jiwa pemiliknya, membantu mengharmonikan keadaan dalaman. Apabila bayi dilahirkan, adalah kebiasaan untuk segera mengikat benang hijau di tangannya.

Azimat ajaib untuk kesihatan dan kebahagiaan

Azimat ajaib mengisi seseorang dengan kekuatan, membantu memulihkan dan melupakan penyakit. Imej rune atau simbol suci sering digambarkan pada barangan rumah.

  1. Ladang yang disemai dianggap sebagai simbol tertua, membawa kesihatan, kemakmuran dan kesejahteraan. Jimat akan membantu menghilangkan kemandulan dan mempunyai anak.
  2. Rumput Odolen memberikan perlindungan yang boleh dipercayai terhadap penyakit dan pengaruh negatif, melambangkan sinaran matahari. Ikon mesti diletakkan pada pelbagai barangan rumah atau pada jimat logam.
  3. Wanita yang melahirkan adalah azimat eksklusif wanita. Ia membantu mengekalkan keamanan dan kemakmuran dalam keluarga dan mewujudkan zuriat.
  4. Trojan dianggap sebagai simbol yang paling berkuasa. Malah hari ini, wakil perubatan alternatif sering berpaling kepadanya.